top of page
Ara
  • Yazarın fotoğrafıSabit Sakin

Salgın Sırasında Satış Organizasyonu Nasıl Yönetilir? COVID19 Etkisi 3- Tüketici Davranışları

Güncelleme tarihi: 2 May 2020

3- Değişen Tüketici Davranışları ve Düşen Satışlarda Liderlik


Sağlık krizi ortamında hepimiz çok baskı altındayız ve önceliklerimiz değişti! Sağlıklı ve güvende olarak bu yeni duruma uyum sağlamamız gerekiyor. Diğer taraftan İnsanlar işlerini kaybediyor, belirsizlikte (Belirsizlikte Liderlik) yol almaya çalışıyor!

Bu büyük baskı ve gerilim, insanların tüketim davranışları üzerinde sert değişkenlere yol açıyor. Bunun olumsuz etkileri oluyor ve daha fazlasının olacağı ön görülüyor. Bu durum olumsuz etkisini satış performansınız içinde gösteriyor. Yöneticilere liderlik göstermeleri ve bu olumsuz etkiler yönetmeleri için eş zamanlı olarak fırsatta sunuyor! Bunu görebilenler için... Peki Nasıl?


Bu yazı dizimde, birlikte bakalım;


3- Değişen Tüketici Davranışları ve Düşen Satışlarda Liderlik




3- Değişen Tüketici Davranışları ve Düşen Satışlarda Liderlik


Satış yöneticileri hedeflerini gözden geçirmeli, güncellemeli, beraberinde İş süreçlerine ve akışına yeni araçlar ve teknikler getirmelidir.

Satış yönetimi ekibinize, önceliğiniz onlar olduğu güvenini vermeli ve satış göstergelerinin baskı oluşturmasının önüne geçmenin yollarını bulmalısınız! Hedeflerinizi mevcut yeni duruma uyarlayın, kendinize ve ekibinize zaman tanıyın, birlikte kararlar alın. Göstereceğiniz bu liderlik, satış ekibiniz tarafından takdir edilecek ve destek görecektir. Sizlerin göstereceği bu yaklaşım, ekibinizin birbirine ve müşterilerine karşı yaklaşım geliştirmelerinde onlara yol gösterecektir. Bu durumda artık optimum verimi aramalısınız. Yine bu süreç içinde her zaman olduğundan farklı olmalı, bir hedef yakalama ve performans gösterisi zamanı olmadığının farkında olmalısınız.


Kendinize ve ekibinize dürüst olun, satışlar ve tüm göstergeler aşağı yönlü olacak!... Önceliğiniz, ekibinizin motivasyonu (zihinsel sağlığı ) ve sağlıkları. Bunu içtenlikle tüm ekibinizin hissetmesi gerekiyor! Sonraki adım süreçlerinizi ele alarak yalınlaştırın. Müşterilerinize yanlarında olduğunuzu gösterebilmek için, sınırlı zamanınızı en verimli şekilde kullanın. Bu dönem, güven dönemi ve insanların yardıma ihtiyaçları var. İşletmeler ve müşteriler size güvenmeliler bunun için en iyi şartları yakalamaya çalışın. Unutmayın satış iletişim ve güven işidir...


Satış süreçlerinde, değişen aşamaların neler olduğu durumu ve buna bağlı olarak değişen metriklerin baştan tanımlanması gerekebilir. Bu krizin etkilediği tüm süreçleri tekrar ele alın ve güncelleyin. Eş zamanlı olarak, bu yeni iş politikalarınızı uygulayacak ekipleriniz için kılavuz haline getirin . İş Politikalarınızı uygulayacak ekip ne kadar hızlı bir şekilde içselleştirirse, müşterilerine ve diğer departmanlardaki ekiplere daha çok yardımcı olacaklardır.



Süregelen anlaşmalar ve satışların, çok fazla etkilenmesi nasıl önlenebilir?

Bu kriz ortamı, birçok müşterinizin ticari davranışlarını etkiliyor ve etkilemeye devam edecek! Müşterilerinizin sizlerden anlayışla karşılamanızı isteyecekleri talepleri olabilir. örneğin; Siparişlerinden vazgeçebilirler, öteleyebilirler veya sözleşmenin değerinin azaltılmasını isteyebilirler. Tamamlanmış veya tamamlanmak üzere olan teslimatlarda ödeme kolaylığı talep edebilirler. Herkes için zorlu bir dönem!...

Bu ve benzeri bir çok durumda öncelikle kurumsal ve bireysel olarak kontrollü, stratejik ve planlı ortak bir dil geliştirilmelidir.

Ayakta kalmanız gerekiyor!

Ama diğer taraftan çözüm üreten anlayışlı bir süreç yönetimi gerekiyor. Satış ekipleri tüm bu zorlu süreci yönetirken, bu çoklu denklemi dengelemesi gerekiyor.



Satış liderlerinin ve satış ekiplerinin geliştireceği strateji, öncelikle proaktif yaklaşım içermelidir. Mümkün olan en hızlı zamanda, müşterilerden geri dönüş olmadan iletişim kurulmalı ve müşteriler için fayda sağlanmalıdır.

En çok etkilenecek kanallarınızı ve müşterilerinizi çok kısıtlı bir sürede belirleyerek onlarla birlikte kararlar almalısınız ki yanlarında olduğunuzun farkında olsunlar.


Müşterilerinizin, kurum farkındalığınızın - farkında olmalarını sağlayın!

Yardımcı olmak için soru sormayın, gerçekten yardımcı olun. Örneğin; iyileştirilmiş tekliflerle gidin. Beklemenin kimseye faydası olmayacak, bir sonraki konu (talep, sözleşme, satış...vs) için ilişkilerinize bu sayede yatırım yapmış olursunuz, satış için bu ileride gerekli olacak.


Bu dönemde, ısrarla hizmetlerinizi ve ürünlerinizi müşteri talepleri için zorlamayın. Daha çok onların faydasına olacak ve işlerini kolaylaştıracak ürünlere ve hizmetlere yoğunlaşarak sunun.


Bakış açılarını değiştiremiyorsanız! açınızı değiştirin...

Gerekirse bu dönemde müşterilerinize bazı hizmetleri ücretsiz verebilirsiniz.*(satış akademisi - detaylı bilgi için iletişime geçebilirsiniz)


Sonuç;


Dijital alt yapınızın güncelliğini denetleyin ve en verimli şekilde çalışması için destek alın, şuan için mevcut iletişim araçlarını değerlendirin ve ihtiyaç duyulan müşterileri ve potansiyel müşterilerinizi iyi belirleyin. Önceliğiniz satış olmasın ve bunun yerine onlara yardım etmeye odaklanın!

Satış kendiliğinden doğal olarak gelecektir...



Yazı dizisinin devamı için takipte kalın!


3- Değişen Tüketici Davranışları ve Düşen Satışlarda Liderlik



Sağlıklı zamanlarınız olsun...


Sabit Sakin

© 2019 Sabit Sakin Satış Akademisi Otomotiv Eğitim ve Danışmanlık Hizmetleri

Notlar;

Danışmalık Hizmetleri iletişim: info@satisakademisi.com.tr


Not* Uyarı : Bu makalede verilen bilgiler, herhangi bir biçimde tavsiye olarak kullanılmamalıdır. Bu bilgilere dayalı olarak alınan kararların sonuçlarından ve risklerinden Sabit SAKİN sorumlu olamaz.

Fikri Haklar; Bu yazıda yer alan bilgileri herhangi bir biçimde, Sabit Sakin'in öncelikli yazılı izni olmaksızın kopyalayamaz, yükleyemez, yayınlayamaz, dağıtamaz veya çoğaltamazsınız. Bununla birlikte, bu yazıda yer alan bilgileri kendi kullanımız için basabilir/veya yükleyebilirsiniz, kaynak göstererek paylaşabilirsiniz.

74 görüntüleme0 yorum
bottom of page