top of page
Ara
  • Yazarın fotoğrafıSabit Sakin

Salgın Sırasında Satış Organizasyonu Nasıl Yönetilir? COVID19 2- Satış Ekibinizi Uzaktan Yönetme

Güncelleme tarihi: 2 May 2020

2- Satış Ekibinizi Uzaktan Yönetme


Salgın "sağlık krizi" dünyayı yeniden şekillendiriyor! İşletmeler dijital dünyada hareket etmek zorunda, ekipler uzaktan çalışmayı öğreniyor ve fiziksel kontrol yerine etkin performans göstergeleri değer kazanıyor.


Satış yöneticileri için; kurum içi iletişimde etkileşim (fiziki ortamda) ve ikili ilişkiler askıda kalacak. Ön yargılar bedensel farklılıklar, duygusal bağlılıklar performans ölçütünün dışında tutulabilecek bir duruma sanki bir adım daha yakınız! Bu dönem "Liderlik gösterilmesi gereken bir dönem". Şartlar zaten ekibinizin motivasyonunu büyük olasılıkla düşürecek, sizde söylenmek veya olumsuzluklarda kaybolmak yerine yön verin... Yönetin!

Peki Nasıl? Birlikte bu yazı dizimizde bakalım.

Yazı Dizisi içeriği;


2- Satış Ekibinizi uzaktan Yönetme (Evden Çalışma)



2- Satış Ekibinizi Uzaktan Yönetme


Salgın, çalışma şeklimizi önemli ölçüde etkiledi. Kuruluşlar ve şirketler uzaktan çalışma uygulamalarını hızlı bir şekilde devreye almaya çalışıyor.

Personelinizin refahını ve verimliliğini bu durum nasıl etkiledi? Liderleri olarak bu sağlık krizine nasıl cevap verebilir ve etkin bir yönetim sergilersiniz?

Ekiplerin artık her zamankinden daha fazla liderliğe ve etkili iletişime ihtiyacı var. Kurum ve şirket temsilcileri, hem kişisel hem de profesyonel düzeyde destek ve güvence arıyor!


Optimum yönetimi yakalamak için uzaktan yönetmenin kriterleri iyi tanımlanmalı. Şeffaf ve etkin bir şekilde iletişim gerektiren bu süreçte, yöneticilerin zorlukları (yanlış iletişim, yanlış anlama ve yanlış yönlendirme gibi...) aşmaları gerekecek. Bunu başarabilmenin yolu, tüm süreçleri adım adım ve doğru yönergelerle tanımlanması ile ilişkilidir.



Evden çalışmak mı? O kadar zor olmamalı! Peki Hedefler! Performans! ;

Bir çoğumuz yoğun iş dönemleri ile bunaldığımızda! Şöyle evde 1 ay kalsam! Hiç çıkmadan kendime vakit ayırabilsem, dediğimiz zamanlar olmuştur. Peki bu durumun bir zorunluluk olması ile işinizi yanınızda, evinize (kaçmak istediğiniz yere) götürdüğünüzde! nasıl hissettiniz? Hem kendiniz, hemde ekibinizin bu durumu yönetmesi gerekiyor.

İnsanlar evden çalışmaya zorlandıkça, bunu anlamlandırmada kafaları karışabilir. Evden çalışmak mı? Bu da nereden çıktı diyor bir tarafı, çünkü alışkan olmayan insanlar için bunu kabullenmek biraz zor...

Ev içinde üretken olmak ve iş süreçlerini yürütmek, kuruluş ve şirket genelinde bir çaba gerektirir. Bazı süreçler yalnızca satış ekipleri için geçerli olsa da, şirket veya kurum politikası geneli kapsamalıdır. Özetle bakalım bu unsurlara :


  • Kimler evden çalışır : Normal iş süreçlerinde herkesin uzaktan çalışması beklenmez ve her zaman, herkes için uygun değildir. Kriz zamanlarında bu durum farklı olarak! İnsanların evde kalmaya teşvik edildiği (veya gerekli olduğu)bir ortamda herkesin işini evden yapması için uygun bir yol bulmanız gerekir.


  • Donanım ve ekipman : Herkesin evinde, ofisinde kullanabileceği kadar donanım var mıdır? Hiç sanmıyorum! Herkesin görevlerini yerine getirmek için ihtiyaç duyduğu ekipmana sahip olduğundan emin olun. Kişisel bilgisayarları ve iletişim ekipmanları yeterli olanları veya olmayanları belirleyin. İhtiyaç duyanlar için ekipmana yatırım yapın ve gerekli altyapıyı hazırlayın.



  • Dijital Altyapı : Müşteri ilişkileri yönetimi ve bunu destekleyen yazılımsal alt yapıların ne kadar önemli olduğunu kanıtlıyor bu süreç. Buna yatırım yapan şirketlerin hiçte pişman olmadıklarını görüyoruz. Bu süreçte dijital alt yapıları etkili ve verimli kullanılmasını yönetmek, bir adım öne çıkıyor. Çalışanlarınızın etkili ve verimli bir müşteri yönetimi gerçekleştirebilmeleri için CRM yazılım alt yapılarınıza yatırım yapın.

"Şuan en kritik alt yapınız müşteri ilişkilerinizi yönetebilmek için dijital alt yapılarınız dır. Bu alt yapı ile müşterilerinizle uzaktan ilişkileriniz devamlılığı (eder veya etmez) başarı faktörünüz olacak."
  • İletişim : Yazılar ve sözler daha değerli, dikkatli kullanın. Günlük iletişim için popüler seçenekler; Telefon Operatör sağlayıcınız destekliyorsa Konferans görüşmesi, Google Chat, Slack , Microsoft Teams veya Skype gibi platformları, Dosya paylaşımı için Bulutu(Google Drive, Microsoft One Direve gibi) ve Video konferans için Zoom ve Google Hangouts gibi örnekler verilebilir. Not: E-mail göndererek tüm ekibe belirlenmiş şu zaman diliminde bu uygulamadan bağlanacağız demek! çözüm değildir. Öncesinde kullanacağınız uygulamaları tanıtın ve nasıl olacağını anlatan bilgileri paylaşmayı unutmayın...


  • Kullanım ve Yönergeler : Bu süreçte karşılaşabilecekleri ve ya karşılaşılan durumları hızlıca çözümlerini yönergeler haline getirin ve paylaşın. Haftalık istatistiksel yada infografik paylaşımlarla akılda kalıcı bir şekilde bilgi eşitliğine özen gösterin.


  • Hedefler ve APG (KPI)'lar : Özetle APG (KPI) (Key Performance Indicators - yani Anahtar Performans Göstergesi ) Belirlenen hedefler ve bu hedeflerin şirketinizin mevcut bulunduğu değeri gösteren bir terimdir. Bu süreçte şirket içerisinde neyin önemli olduğunu anlamak ve iyileştirmek için APG kullanımı önemlidir. Sağlığı ve ekibinizi önceliğinize almak önemlidir ancak işlerin devamlılığı ekibinizin, sizin ve şirketinizin geliri için önemli. Salgının hedeflerinizden başlayarak, tüm işletmeleri ve ekonomileri etkilediği ortamda mevcut göstergeleri dikkate alarak revize edilmesi ve bilgi akışı sağlanması gerekiyor. *( Hedeflerle satış yönetimi hakkında bizimle iletişime geçebilirsiniz https://www.satisakademisi.com.tr/ )

  • Güvenlik : Gizli bilgilerin korunduğundan emin olun. Bilgilerin kuruluş genelinde nasıl paylaşılması gerektiği ve hangi araçların kullanılabileceği ve kullanılamayacağı konusunda açık olun.

"Güven iyidir ama kontrol daha iyidir!"
  • Sağlık : Daha önce Motivasyon kısmında bu na detaylıca değinmiştim Belirsizlikte Liderlik (ekiplerinizin nasıl yeni aktiviteler oluşturabileceği, fiziksel zindeliklerini nasıl koruyabilecekleri ve zihinsel sağlıklarına nasıl bakacakları konusunda rehberlik sağlayın). Kaynakları araştırın paylaşın ve ekiplerinizin en çok ihtiyaç duydukları anda güvenebilecekleri desteği sunun. İmkanlarınız varsa şirketiniz yada kurumunuz bu konularda gerekli profesyonel hizmeti almalıdır. Bazen bilgisayardan uzaklaşmak sağlınız için iyidir, zaman aşımı hatırlatıcısı eklemelerini sağlayabilirsiniz!...


Özetle;


Satış ve İş süreçlerinin devamlılığı önem arz ediyor ve bu süreci yönetecek olanlar siz ve ekibinizsiniz. Bu kendinizden başlayarak sağlıklı bir iş akışının, dağılmasını önlemenizi gerektirir. Belirsizlikler içeren zamanlarda; önceliğinizi ekibinizin sağlığını, güvenliğini ve sonra işinizi önem sırasına koyarak atlatabilirsiniz. Satış yönetimini kolaylaştırmak için mevcut araçlarınızı ve süreçlerinizi optimize edin. Ekibiniz uzaktan çalışması için her türlü konuda onları destekleyin. Bunu yaparak, takımınızı başarıya hazırlayacaksınız. Sonuç olarak, daha az baskı hissedecekler. Evden iş üretkenliğine ulaşmak için daha istekli ve motive olacaklar.


Yazı dizisinin devamı için takipte kalın!


2- Satış Ekibinizi uzaktan Yönetme (Evden Çalışma)



Sağlıklı zamanlarınız olsun...


Sabit Sakin

© 2019 Sabit Sakin Satış Akademisi Otomotiv Eğitim ve Danışmanlık Hizmetleri

Notlar;

Danışmalık Hizmetleri iletişim: info@satisakademisi.com.tr


Not* Uyarı : Bu makalede verilen bilgiler, herhangi bir biçimde tavsiye olarak kullanılmamalıdır. Bu bilgilere dayalı olarak alınan kararların sonuçlarından ve risklerinden Sabit SAKİN sorumlu olamaz.

Fikri Haklar; Bu yazıda yer alan bilgileri herhangi bir biçimde, Sabit Sakin'in öncelikli yazılı izni olmaksızın kopyalayamaz, yükleyemez, yayınlayamaz, dağıtamaz veya çoğaltamazsınız. Bununla birlikte, bu yazıda yer alan bilgileri kendi kullanımız için basabilir/veya yükleyebilirsiniz, kaynak göstererek paylaşabilirsiniz.

107 görüntüleme0 yorum
bottom of page